Осінній Петербург: музеї і прогулянки на канікулах

1. Ісаакіївський собор: фото з висоти
  2. Квитки в Ермітаж онлайн і окремий вхід
  3. Від Двірцевій площі до набережної річки Фонтанки
  4. Російський музей, Літній сад і Чижик-пижик
  5. Крейсер Аврора"
  6. Розведення мостів

зміст:

У моїх думках завжди присутній Санкт-Петербург, неважливо, скільки разів я там вже була. Іноді ці думки матеріалізуються. Був би привід.

Літній сад

На початку жовтня таким приводом стали триместрова канікули моїх дітей-школярів. Вони із задоволенням погодилися супроводжувати мене, але висловили побажання - поїхати на «Сапсані». Що ж, мені і самій цікаво освоїти цей спосіб пересування - в основному ми подорожуємо на автомобілі.

Квитки купувала на офіційному сайті РЖД приблизно за три тижні до поїздки. Є система знижок, але вони не підсумовуються. Наприклад, при купівлі квитків «туди-назад» 20% знижка на зворотні квитки, але мені виявився вигідніше інший тариф (Junior) - діти від 10 до 21 років отримують знижку 30% на квитки.

Як завжди, за допомогою букінга знайшли квартиру для проживання. Цього разу програма склалася банально-туристична - Ермітаж, Російський музей, «Аврора» і мости. І 3 жовтня на ранковому «Сапсані» ми примчали в улюблене місто. Наша квартира перебувала в 10 хвилинах ходьби від Московського вокзалу, закинули свої три рюкзака і вийшли на Невський в пошуках обіду - «Їдальня № 1» прихистила нас.

До змісту

Ісаакіївський собор: фото з висоти

Завжди намагаюся почати відвідування міста з Ісаакіївського собору, вірніше, його колонади. Це чудовий оглядовий майданчик, огляд на 360 градусів. Від Московського вокзалу ми не поспішаючи прогулялися по Невському. Згорнули в книжковий магазин в будинку Зінгера за тематичними листівками, потім на Велику Морську - і угнездились на лавках в Ісаківському скверику, благо погода розгулялася і пригрівало сонечко.

Ісаакіївський собор

З нашої лавочки ми милувалися собором, перш ніж піднятися. Каси собору розташовані з боку Адміралтейського проспекту, квиток 150 рублів незалежно від віку, також можна скористатися електронним сервісом .

Отже, 262 сходинки вгору - кожна десята пронумерована - і все місто на долоні. Я можу тут провести півдня, розгулюючи «по жердині», розглядаючи свої улюблені місця і ті, що тільки збираюся відвідати. Фоном йде аудіоекскурсія «Панорами». У ясну погоду можна розглянути навіть Костянтинівський палац у Стрельні, звичайно, за допомогою оптики, і круїзні лайнери в морському порту. Одним кругом по майданчику ми не обмежилися, зробили безліч фотографій - тут і знадобилися ті листівки з книгарні.

Після того як ми скотилися з колонади, по дорозі до Мідному вершнику влаштувалися на лавках вже Олександрівського саду, з задоволенням подихали «туманом невським».

Ще один оазис на нашому шляху - сад Зимового палацу. В Ермітажі понеділок вихідний, тому на Двірцевій площі і в окрузі було небагатолюдно. Ми повернулися на Невський проспект, пройшли його вже в іншому напрямку, до площі Повстання, щоб дістатися до будинку, вечері та відпочинку.

Наступний день був присвячений споглядання. Ермітаж.

Ермітаж

До змісту

Квитки в Ермітаж онлайн і окремий вхід

Це наше перше відвідування музею, але знали, що проведемо там багато часу. Електронні квитки я купила заздалегідь, в нашому випадку так виявилося зручніше. Такий квиток дорожче, ніж куплений в касі, 580 рублів проти 400 (діти до 16 років безкоштовно), але він діє 180 днів після покупки, можна прийти в будь-який день, і є окремий вхід для відвідувачів з такими квитками. Однак один дитячий квиток можна купити онлайн окремо, тільки в комплекті з дорослим.

Я розраховувала присвятити музеям непогожі дні, а в сонячні більше гуляти. З таким квитком простіше здійснити задум. Так і вийшло - ранок вівторка було похмурим і накрапав дощ.

Ми підійшли до музею за кілька хвилин до відкриття, «наш» вхід - праворуч від Зимового палацу, між ним і Малим Ермітажем, якщо стояти обличчям до музею і спиною до Олександрівської колоні (з боку Мільйонної вулиці). Тут вже зібралася невелика черга з туристичних груп, але в каси музею в цей же час черга була набагато більше. У фойє є гардероб, сувенірний магазин, дитячі квитки роздруковує адміністратор при пред'явленні дітей, я ж скористалася своєю паперовою роздруківкою.

Не буду детально описувати наші пригоди в музеї - у кожного своє сприйняття і переваги. Вражень дуже багато, будемо зберігати їх до наступного відвідування, бо неможливо обійти всі експозиції відразу.

Кожний перший четвер місяця відвідування Ермітажу безкоштовне, але потрібно взяти квиток в касі, і ми не зважилися експериментувати.

Від Двірцевій площі до набережної річки Фонтанки

Після обіду погода в черговий раз змінилася, виглянуло сонечко, і ми вирушили гуляти. Від Двірцевій площі по Олександрівському саду - звичайно, із зупинками на лавках. Взяли карту міста в інформаційному кіоску біля Ісаакіївського собору - більше як сувенір, ніж путівник. За Вознесенському проспекту вийшли на набережну річки Фонтанки.

Біля будинку 114 розташований Ізмайловський сад, він же сад Буф. Тут багато незвичайних скульптур: вони були створені кілька років тому на честь ювілею Молодіжного театру на Фонтанці як тимчасові прикраси, а залишилися і понині. Найзворушливіший пам'ятник тут - Петербурзький ангел - встановлений в 2012 році.

Петербурзький ангел

Автор - лялькар Роман спритно - каже, що даний пам'ятник присвячений поколінню, яке пережило не тільки страшну громадянську війну, але і блокаду Ленінграда, голод, Велику Вітчизняну війну, репресії Сталіна і інші події, що випали на його долю. Вони поступово йдуть з нашого життя, але їх світло і тепло залишаються з кожним, хто хоча б раз спілкувався з ними. Вважається, що потрібно покласти монетку на коліна старому, щоб віддати данину поколінню, яке дозволило нам жити в новому світі без війни і страждань.

Не можу не згадати про музей Фаберже - будинок 21. Я відвідувала його влітку, тому ми пройшли повз, але дуже рекомендую - чудовий палац, дуже насичена експозиція (понад 4000 предметів), зручний час роботи.

По набережній ми добрели до кав'ярні «Кава на кухні», будинок 17. Затишне містечко, користується попитом і, відповідно, вільний столик знайти непросто. Тут виявився дуже смачний безалкогольний глінтвейн і кава. Пополднічалі і рушили до будинку - відпочивати.

Російський музей, Літній сад і Чижик-пижик

Середовище - теж споглядально-прогулянковий день. На 10 годину ми прийшли до Російському музею, зайняли чергу в касу. Тут теж можна купити електронний квиток , Але на певну дату Тому знову-таки погодні умови визначили день відвідування - ранок середи видався дощовим. Діти до 16 років безкоштовно, дорослий квиток 300 рублів - але це тільки відвідування Михайлівського палацу і корпусу Бенуа.

Скажу відразу, до інших філій музею ми не дійшли в цей раз, подивилися на них зовні і залишили замітку для наступних поїздок. Михайлівський палац не настільки помпезний, як Зимовий, інтер'єри більш спокійні, але теж чудові. Тут якось просторіше і тихіше, може бути, через досить раннього часу - не потрібно проштовхуватися до експонатів або чекати черги до картинам.

Я не знавець живопису, простий обиватель, але по відчуттях приємніше було оглядати картини художників XIX і кінця XX століть, ніж сучасників і футуристів. Заблукавши в корпусі Бенуа, я ненавмисно потрапила на виставку Василя Кандинського, але залишилася байдужою до його творчості, - повернувшись назад до палацу, відпочила поглядом на картинах Куїнджі.

Російський музей

Ми провели в музеї досить тривалий час. Після обіду дощ припинився, і після їжі настав прогулянкове настрій. Каналом Грибоєдова дійшли до Спаса-на-Крові, але в середу немає відвідувань, вихідний день, подивилися з боку.

Прогулялися по Михайлівському саду, подивувалися на Михайлівський замок, за першим Садовому мосту перейшли річку Миття і опинилися на Марсовому полі. Великий луг-Потішне поле-Променад-Царицин луг - цей красивий сквер нині став символом пам'яті полеглих російських солдатів. Тут теж є лавки, але ми не затрималися у них - холодний вітер з Неви не сприяв цьому. Від вітру ми пішли ховатися в сусідній Літній сад.

Як же там красиво і затишно! Чисті доріжки, рівні алеї, дуже заспокійливо - із задоволенням посиділи на тамтешніх лавках.

По дорозі до дому привіталися з Чижиком-пижик, покидали йому монетки - безуспішно, жодна з них не затрималася на постаменті. Наступного разу візьмемо дрібниці побільше!

Крейсер Аврора"

Четвер почався з відвідування легендарного крейсера. У липні 2016 корабель повернувся на своє місце біля Петроградської набережної після дворічного ремонту. Крейсер Аврора" - філія Центрального військово-морського музею, вартість дорослих квитків 400 рублів, дитячих - 200 рублів.

Аврора

Бойовий корабель побудований в 1903 році, за більш ніж столітню історію декілька разів ремонтувався. У недавньої реконструкції відреставровані корпус і палуба корабля, катер і блоки шлюпочних талів. Музейна експозиція на борту теж зазнала змін - збільшилася кількість виставкових залів (з 6 до 9), оновлено музейне обладнання - багато інтерактивних екранів різної тематики, вдосконалена система безпеки.

Ми оглядали зали без екскурсії, цілком достатньо інформаційних плакатів і екранів, що ілюструють історію крейсера, побут особового складу, військові періоди. Зал зберігання корабельного іконостасу, відділ, присвячений історії медицини на флоті, в історичному медичному блоці з реконструкцією операційної - це нові експозиції.

Як завжди, ми прийшли до відкриття музею, тому змогли оглянути його досить вільно, але туристів багато і в будній день: черги і в касу, і щоб сфотографуватися на кораблі. Але нам сподобалося!

Після відвідин корабля вирушили гуляти. За Петроградської набережної, повз Нахімовського училища в сторону Василівського острова. Будиночок Петра Першого відвідати не вдалося, двері були закриті. Пройшлися по Троїцької площі, перетнули Каменноостровский проспект і вийшли на Кронверкская набережну.

І тут ка-а-ак бабахне! Виявилося, це традиційний полуденну гарматний постріл Петропавлівської фортеці. Забули вже, як це буває.

Помилувалися на Двірцеву набережну і стрілку Василівського острова, туди і попрямували через Біржовий міст. Ростральні колони і стрілка Василівського острова добре видно з Біржового скверу. А з Університетської набережної - чудовий вид на Ісаакіївський собор, Палацовий і Благовіщенський мости. А ще в цьому районі є студентська їдальня, яку ми теж відвідали з задоволенням: Біржова лінія, будинок 6.

Після обіду ми розділилися, діти поїхали на тролейбусі по своїх справах, а мені потрібні були книжкові магазини для покупки сувенірів. Знайомий шлях - Палацовий міст, сад Зимового палацу, Палацова площа, Невський проспект. Зробивши покупки в «Буквоїд» і книжковому в будинку Зінгера, я пройшла по набережній каналу Грибоєдова до Банківського моста. Цікаво було подивитися на будівлю СПБГЕУ - перед поїздкою я побувала на екскурсії в музеї Банку Росії і дізналася, що в цій будівлі раніше розташовувалася одна з найбільших контор Банку Росії, його макет представлений в московському музеї.

Банківський міст

Звідси і назва містка - Банківський. Це один з трьох ланцюгових мостів СПб, що зберігся ще з дореволюційних часів, а грифони, що тримають ланцюга моста, вважаються хранителями багатства і благополуччя.

На вечір у нас була запланована прогулянка до розвідним мостах, тому повернулися додому рано, для відпочинку та підготовки.

Розведення мостів

Вночі на останньому тролейбусі дісталися до Двірцевій площі. Велична днем, вона красива і вночі, спорожніла, залита світлом ліхтарів. Тільки фігури на дахах Ермітажу і Головного штабу виглядають трохи зловісно з такою підсвіткою - нібито чекають моменту, щоб спуститися з висоти і прогулятися по площі.

Палацова площа вночі

За графіком розлучення мостів починається в 1-25 з Благовіщенського і Палацового. Ми зайняли містечко на Палацовій набережній, перед Ермітажем, за 20 хвилин до початку дії. І добре, що прийшли раніше, - бажаючих подивитися було досить багато. Сам процес займає близько трьох хвилин, Палацовий міст розлучений до 2-50, наступний період - з 3-10 до 4-55.

Палацовий міст

По набережній ми рушили до Троїцького мосту, він розлучається в 1-35. На жаль, пішки неможливо встигнути дійти і подивитися на процес підняття, ми побачили його вже розведеним.

Наступний міст на нашому шляху - Ливарний, піднімається в 1-40. Помилувавшись їм, по ливарному проспекту ми пішли в сторону будинку. Коли йдеш, а за твоєю спиною стоїть шматок моста з палаючими ліхтарями - враження не менше, аніж від процесу разводенія. Добралися до будинку ми на початку третьої ночі, а вдень п'ятниці вже їхати ...

У п'ятницю перед від'їздом прогулялися по старому Невському, від площі Повстання до моста Олександра Невського, потім зайшли в «Чайну ложку» на Лигівці поруч з вокзалом.

Ось і настав час розставання. Спасибі, Пітер, за хорошу погоду і привітний прийом!

Уже в поїзді сам собою почав складатися список відвідувань «іншим разом» - новий Музей грошей в Петропавлівці, Музей петербурзького метрополітену (намагалася записатися за тиждень до нашого приїзду, але збірні групи були вже заповнені).

Я повернуся.

Я повернуся

Коментувати можут "Осінній Петербург: музеї і прогулянки на канікулах"