Судак на джиг в Фінській затоці в Санкт-Петербурзі (канонерського острів)

Звіт про риболовлю 04.06.2016 - Морський фарватер, Маркізова калюжа, Фінську затоку. Звіт про риболовлю 04
Сонний і злий в 3-40 ранку я телефонним дзвінком розбудив товариша Артура, напередодні білих ночей - за вікном вже було світло. О 6 ранку, під шум мотора, на перегонки зі свіжим бризом ми розсікали безсонні води морського фарватеру, в шляху до заповітної «секретної точці», де хотіли почати джиговую ловлю судака. Катер водної поліції, проїжджаючи повз нас - зрівняв хід, потім, придивившись до похмурої фізіономії напарника і «дізнавшись», без зайвих слів поїхав далі. Те ж саме відбулося на виході з каналу - з катером ГИМС-а.
На фарватері був лише 1 екіпаж, катер поліції відпливав від їх катера і вони продовжили ловлю відпливаючи кудись в сторону від морських шляхів, ймовірно - їм зробили попередження про неприпустимість ловити поблизу фарватеру.
Почали ловлю на одній з минулорічних точок, з якої регулярно починали ловлю і де непогано клювало зранку.
Сьогодні був джиговий дебют нового спінінга, взятого на роль «човнового універсала», Maximus Striker MS 210 M, довжиною 2,1 метра, тестом 10-30 грам, цей легкий і пружний «прутик» минулого човнової риболовлі по щукам непогано показав себе в блеснении і твичинге. Цього разу він мав витримати важкий джиг.
При вазі спінінга 130 грам, весь комплект з котушкою і шнуром важив 380 грам. Котушка була місткістю близько 2500, з новим жовтим шнуром на 5 кг. Цей легкий комплект для важкого джига - виявився на рідкість вдалим!
Артур ловив на Maximus Sea Wolf 240 M відповідно, довжиною 2,4 метра і тестом 10-30 грам. Він поставив шнур товстіший, діаметром 0,19 на 15 кг.
З ехолотом ми швидко встали на вершину свала, з урахуванням зносу за вітром і течією ми перебували на глибині близько 9,5 метрів, обловлюючи звалювання занедбаністю на глибину близько 12,5 метрів.
Ранкове течія була ще слабкою, я поставив «чебурашку» в 30 грам, з перламутровим віброхвостіком 7,5 см на двійнику. Тактильні відчуття від контакту приманки з дном для оцінки спінінга були хороші.
Артур поставив джиглголівку на 50 грам з червоненькі віброхвостіком на 7 см. Він без жодних вагань «переобтяжував» свій спінінг і той жодного разу його не підводив з минулого року. Досить бистроАртур зловив першого судака, потім у нього були клювання, і ще 1 судак! Я підбирав приманку і вантаж на цій тонкій і витонченої снасті, домагаючись потрібного поєднання. Коли поставив 35 грамову джиглголівку з червоним віброхвостом на 8 см, - спіймав 1-го судака, але до цього було кілька нереалізованих клювань. Я зрозумів, що сьогодні знову потрібен більш чіткий удар об дно, і зараз, зранку, ми ловимо активного і не примхливого судака, тому що було кілька клювань з поганою реалізацією.
Артур поставив чебуршку 43 грами і віброхвостік на двійнику, і, через пару закидів зловив ... невеликого ляща! Риба схопила приманку, але підсікли за «підборіддя». Тепер стали зрозумілі ці порожні клювання і удари «по губах».
Половивши до 8 годин ми вирішили змінити місце. Приїхали на другу точку, де треба було по хитрому розташуватися на дуже крутому зваленні, щоб перебігом і вітром нас не знесло на мілководді і каміння, за які чіпляються приманки.
Перебіг тут було посильніше і я покопався в коробках і поставив перламутрових віброхвостік 7,5 см на двійнику з чебурашкою 35 грам. Підсвідомо я побоювався сильно перевантажувати витончений Striker. Артур продовжив ловлю на перевірений «полтинник» - і з другої проводки хапнув якогось дрібного судачка. З примовками і жартами витягнув і викинув його за борт. Рахунок був 1-3 на його користь, я нервував ..
Проблема була очевидною - недостатньо чіткий удар приманки про дно. І справа була зовсім не в сенсориці спінінга - він чітко передавав все торкання. Справа була в Судаку, якому «подобалося» потужніше і важке дотик приманки про дно на паузі. Поставив чебурашку в 43 грами з тим же перламутровим віброхвостіком на двійнику.
І тут - як завжди, коли вдається підібрати ключик до рибку - почалася формений «роздача».
Я тягав судаків з кожного закидання, встигнувши зловити 5 штук і отримавши 1 «відгриз» і 2 прикрих сходу через разогнутой фурнітури і зацепа риби про якірну мотузку. Я брав судаків приблизно від 800 гр до 2 кг вагою (крупней не траплялося, а дрібніші - відпускав). А Артур закидав свою важку джиглголівку і чебурашки поруч з моїми, тягнув без всяких клювань і періодично - чіплявся важкої приманкою за дно, потім заважав мені ловити тим, що його шнур був поперек траєкторії виведення, відмовлявся обривати приманку з вимогами зняти якір і спробувати її визволити. У підсумку ми 4 рази знімалися з якоря, він втрачав приманки майже через кожні 3-4 закидання, я ловив без зачепів і лаявся, бо кожен раз ми вставали трохи по іншому і треба було шукати уловистий ділянку свала, де за камінням на глибині близько 8-9 метрів стояла зграйка судака. В один з закидів мені теж попався лящ, мою снасть він зумів схопити взаглот. Потім Артур знову зачепився, заскиглив, що приманок у нього майже не залишилося і після безуспішної спроби відчепити приманку - ми встали якось особливо невдало і я теж зачепився. Без сантиментів обірвав приманку - і продовжив ловлю. Але час «виходу» судака закінчилося, риба вже не ловилася з кожної проводки, на годиннику було 11-30.
Артур в азарті запропонував «вичавлювати» точку, половили ще годину, піймався ще 1 невеликий судак, ми вирішили змінити місце. Рука приємно нила від виведення, комплект снастей був успішно випробуваний і схвалений!
Півтора-кратний перевантаження по тесту ніяк не позначився на спінінгу! І навіть при форсованому виведенні судака під 2-ку проти течії - комель в нижній частині ледве згинався, показуючи, який запас міцності є у спінінга!
Половили ще в 2 точках, пообідали і відпочили. Потім попливли на першу ранкову точку, долавлівать рибку в вечірній вихід. Там - Артур почувався «в своїй тарілці» тому що у нього було підібрано правильне поєднання ваги і приманки, він зловив ще 3 рибки. Тобто це він вважав його правильним, але я то бачив, що у нього часто йдуть порожні клювання, риба 2 рази сходила - чіпляючись за «бороду». А мені не терпілося підібрати якийсь тип приманки і вантажу, який дозволив би домогтися кращої реалізації клювань. За підсумками добору я зловив найбільшого судака за риболовлю (2,1 кг), Потім ще 1-го дрібного, якого викинув. Останній судак - піймався з глибоким заковтнути приманки, поки я витягав з нього гачки - все зябра раскорябал. Довелося взяти. Характерно, що у мене клювань було набагато менше, ніж у Артура, але риба сідала напевно.
Підводячи підсумок: я взяв 12 судаків, було 6 сходів і кілька відпущених риб.

І якби Артур не заважав мені ловити під час роздачі - то розрив в рахунку був би побільше.
Мій улов з 12 взятих риб потягнув на 10,9 кг, найбільша риба - судак на 2,1 кг, ще 3 штуки - під 2 кг. І якби Артур не заважав мені ловити під час роздачі - то розрив в рахунку був би побільше Був 1 сход з відірваною (можливо - відкушеною) приманкою, 1 сход з обламати застібкою (заощадив на фурнітурі!), 1 сход через зацепа при виведенні за якірну мотузку, 4 відпущених дрібних судачка і 1 викинутий лящ.
А вага його улову з 8 взятих риб - був близько 5 кг, і середній розмір риби був не більше 1 кг, 3 сходження, 2 відпущених судака і 1 викинутий лящ.
Став очевидним факт, що більш високий клас і чуйність снастей для лову - визначали успіх риболовлі, тому що Артур ловив джигом нітрохи не гірше за мене і часом мене обловлюваних, коли ми ловили приблизно подібними снастями.
Дебют Maximus Striker MS 210M у важкому Джизі - успішно відбувся, він показав себе гідно. Його реальний тест при джиговой ловлі на великій глибині з плином я б оцінив як 25-40 грам, але це при лові на великих глибинах з істотним плином. На ділянках з спокійною водою і глибиною близько 9-13 метрів його нижня межа тесту була близько 20 грам (менше я не ставив). Це хороший результат для човнового спінінга - «універсала».
Ніяких хитрих проводок або вивертів для судака не було потрібно - потрібно було лише підібрати потрібне поєднання ваги і розміру приманки, що давало правильний «удар» об дно і потрібне за часом зависання приманки на паузі, яке подобалося рибі. Навіть колір і форма приманки - особливо не вліялі- протягом дня ми ловили і на віброхвостікі, потім навіть на твістери, кольору були різні.
Уже другий рік поролонки і «мандула» так і не спрацювали по судака. Хоча я і не особливо намагався. Не бачу сенсу пручатися з не уловистими приманками і в «мистецтві заради мистецтва», на початку сезону хочеться просто половити від душі і ще немає пересичення риболовлею.
Артуру було складніше підібрати потрібний баланс ваги і розміру приманки, через товстого шнура і менш «дзвінкого» спінінга. Багато слабкі торкання риби про приманку Артур просто не відчував і не міг зорієнтуватися по підбору приманки, продовжуючи «довбати» дно однієї перевіреної приманкою, тоді як треба було підібрати щось для кращої лову тут і зараз.
Після риболовлі Артур приїхав до мене, де чудно приготував смажене філе з моїх найбільших судаків.
У процесі готування до нас приєдналася моя дівчина, і ми втрьох провели прекрасний вечір за чашкою кави закушуючи смаженим філе судака!
Артур сказав, що теж купить собі такий легкий комплект снастей і тонкий шнур.
Мені дуже сподобалася чітка і відповідальна робота водної поліції і ГИМС-а по припиненню незаконної риболовлі на фарватері. Знаючі люди зловлять рибу і на законних точках, в стороні від основного фарватеру, тоді як інші рибалки лізуть прямо на узбіччя морських шляхів, порушуючи правила і наражаючись на попереджувальні гудки проходять морських судів зі скаргами в порт і подальшими затриманнями поліцією.
Наступного разу візьму на розлив спеціальний джиговий інструмент - Maximus Black Widow MBW 240 M тестом 10-32 грама, довжиною 2,4 метра. Це дуже чуйний спінінг з тонкостінного високомодульного графіту. Хочеться порівняти «універсала» з «Фахівцем» по джигу.